Sekretariatskonferansen 20. – 21. mars 2018
Nedenfor finner du presentasjonene fra sekretariatskonferansen Scandic Lillestrøm 20. – 21. mars 2018.
Program | #fkt2018
⇒ Last ned invitasjonen til FKTs Sekretariatskonferanse 2018 i pdf-format »
Tirsdag 20. mars 2018:
10.00 – 11.00: Registrering & kaffe m.m.
11.00 – 11.10: Velkommen!
⇒ Styreleder Benedikte Muruvik Vonen, Forum for Kontroll og Tilsyn (FKT)
11.10 – 12.00: Generalsekretærens time
⇒ Generalsekretær Anne-Karin Femanger Pettersen, Forum for Kontroll og Tilsyn (FKT)
12.00 – 12.15: Pause
12.15 – 13.00: Kontrollutvalgets rolle i forbindelse med kommunesammenslåing – både i de «gamle» kommunene og den nye kommunen
⇒ Daglig leder Arnar Helgheim, SEKOM
13.00 – 14.00: Lunsj
14.00 – 14.30: Prop.46 L (2017-2018) Kommneloven —> Seniorrådgiver Erland Aamot, KMD
14.30-15.00: Påse-ansvaret overfor revisor – veileder
⇒ Kontrollutvalgsmedlem Dag Robertsen, Moss kommune
15.00 – 15.20: Pause
15.20 – 17.00: «Varsling» mm. – hvordan håndtere ulik informasjon om kritikkverdige forhold?
⇒ Rådgiver Sander Haga Ask, Temark
19.00: Middag
Onsdag 21. mars 2018:
09.00 – 10.15: Ny personvernlovgivning fra mai 2018 (GDPR) – hvordan påvirker dette kontrollutvalgene og sekretariatene?
⇒ Styreleder Steinar Nørstebø. Foreningen Kommunal Informasjonssikkerhet (KINS)
10.15 – 10.30: Pause
10.30 – 11.30: Kontrollutvalgets sekretariat – veileder
⇒ Seniorrådgiver Roald Breistein, Sekretariatet for kontrollutvalget i Hordaland
fylkeskommune
11.30 – 11.50: Pause
11.50 – 12.50: Kontrollutvalgets innstillingsrett
⇒ Daglig leder Wencke S. Olsen, Rogaland Kontrollutvalgssekretariat
12.50 – 13.00: Oppsummering av konferansen
⇒ Styreleder Benedikte Muruvik Vonen, FKT
13.00: Lunsj
[Timeplanen er veiledende. Det tas forbehold om endringer i programmet. Sist oppdatert: 29. november]